UkrHistory.com.ua
 
Головна сторінка
Історія України
Історичні постаті
Реферати з історії
Статті з історії
ЗНО з історії
Всесвітня історія
Серія "100 великих..."

НОВІТНЯ ІСТОРІЯ (1939— 2005 рр.)
Основні тенденції розвитку культури у другій половині XX ст.

Образотворче мистецтво

Після війни образотворче мистецтво розвивалось у двох напрямках.

Прихильники реалізму продовжували вважати, що завдання мистецтва — у створенні таких образів, які б легко впізнавались людиною, були для неї доступними і зрозумілими. Вони почали шукати нові засоби впливу на внутрішній світ людини.

Водночас зріс загальний інтерес до напрямку, який здобув назву "абстракціонізм". Якщо в реалізмі у центрі твору були людина, предмети, що її оточують, і природа, то в абстракціонізмі митець прагне висловити свої почуття, думки, поривання через образи, що їх неможливо зустріти в реальному світі. Митці абстрагуються (відчужуються, відходять) від світу речей і живуть у своєму світі. Це може бути світ кольорових плям, геометричних фігур, переплетених ліній.

Поділ мистецтва на реалізм та абстракціонізм умовний. Насправді існує безліч різних напрямків і жанрів, в яких використовуються різноманітні прийоми зображення.

Піднесення після війни демократичного руху сприяло виникненню різновиду критичного реалізму — неореалізму. Його засновниками стали італійські кінорежисери Р. Росселіні, Д. де Сантіс, Л. Вісконті, М. Антоніоні. Неореалізм поставив за мету показати "розгримоване життя", розгорнувши перед глядачами панораму життя трущоб, озлоблених злиднями людей, боротьбу за соціальну справедливість. Митці не приховували свого прихильного ставлення до героїв, утверджували ідеали доброти та людяності. Особливістю їхнього методу була точна передача деталей, залучення непрофесійних акторів, використання народної мови і місцевих діалектів. Це зближувало художнє кіно з документальним.

Принципи неореалізму мали значний вплив на світовий кінематограф: його творчі засади використано у кінострічках Стенлі Крамера (США), Акіро Куросави (Японія), Анджея Вайди (Польща), Олексія Германа (СРСР).

Неореалізм проник в образотворче мистецтво (Р. Гуттузо, А. Фужерон, Е. Вайєт) і в літературу (Е. де Філіппо, М. Міллер, Д. Олдрідж).

Назад Зміст Вперед